Moeilijkheidsgraad? Onze Wandelvakanties zijn geschikt voor Iedereen

Wij hebben wandeltochten voor iedere wandelaar, van jong tot oud en van ervaren tot beginnend. Onze wandeltochten zijn ingedeeld in drie moeilijkheidsgraad categorieën: Licht, Normaal en Uitdagend. De indeling is gebaseerd op wandelafstanden, klimmen / dalen (hoogteverschillen), het wandel terrein en de vereiste ervaring van de wandelaar.

Gaan er kinderen (vanaf zes jaar) mee, kies dan voor een lichte wandeling.  Kinderen vanaf 14 jaar kunnen afhankelijk van hoe fit ze zijn ook een wat zwaardere wandeling aan. All onze wandelvakanties in Ierland zijn afgestemd op de NORMALE moeilijkheidsgraad. Dit kan op verzoek aangepast worden tot licht, of meer uitdagend. Bel of mail ons gerust voor een advies over de meest geschikte wandelingen. Wij kunnen elke wandelvakantie aanpassen op jouw wensen!


Licht

Wandeling van minder dan vijf uur per dag over wegen en paden die voor iedereen geschikt zijn. Zacht glooiende heuvels zonder klimpartijen. Deze wandeling is heel geschikt voor wat oudere wandelaars en kinderen vanaf zes jaar.

Voorbereiding:

Ter voorbereiding op een lichte wandeltocht kun je de weekenden voor vertrek steeds een paar uur gaan wandelen


Normaal

Een normale wandeling duurt gemiddeld zeven uur per dag en voert over een goed begaanbaar pad. Er kunnen hoogteverschillen tot 1.000 m in zitten, dus er moet af en toe flink geklommen worden, echter zonder technische moeilijkheden. De gemiddelde afstand van een normale wandeling is 20 km per dag.

Voorbereiding:

Begin ongeveer twee of drie maanden voor vertrek met de voorbereidingen. Maak elk weekeind een stevige wandeling van vijf of zes uur, sport regelmatig en doe wat rek- en strekoefeningen.


Uitdagend

De uitdagende wandelingen zijn bedoeld voor de ervaren wandelaars met een goede conditie. De wandeletappes zijn vaak langer dan zeven uur per dag, met meer dan 20 km afstand en meer dan 1.000 m hoogteverschil. De paden zijn soms technisch, moeilijk en steil.

Voorbereiding:

Ook als je een ervaren wandelaar bent adviseren wij je een goede voorbereiding. Maak regelmatig lange en uitdagende wandelingen van minimaal zes uur, en/of sport iedere week ten minste twee tot drie uur. Zorg dat je een goede conditie hebt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *